heartbeat.my

Thursday, July 14, 2011

Melihat Burung Lovebirds yang menjadi Peliharaan member aku

   Hari nie  kamis 14 julai 2011, dalam pukul 6 lbh pas aku balik keja, aku teringin nak pi melawat  tengok burung lovebirds member aku. umah dia xlah jauh sangat ngan umah aku kira sekampung jugak lah. Aku kenal dia memang kaki bela haiwan sejak dari kecik. Apa yang agak special dan mengkagumkan kebanyakannya burung dia dah hilang original, sume dah jadik kacuk. ingat kalau kaki burung kat mana-mana  negeri pun  tengok mesti sebut "nak jual x burung nie". Fuh.. macam-macam kaler ada. Semua dah jadik mutasi dah. kira macam wujud benih genetik baru. burung dia banyak, agak-agak dalam 30 pasang kot lovebirds dia. memang banyak kan.  ingat dia pown dah jual banyak gak. klu tengok dari kaler ada yang kaler aku tak penah tgk pown ada. . Nie sebab dia campuq sume jenis lovebirds.  klu aku ada bajet aku teringin gak nak minatk beli tadi.. mahal pown mahal lah. sebab kaler burung dia memang cantik.
Aku mintak amik gambaq je la tadi . Kira. nie buleh jadi inspirasi untuk aku menghasilkan benih-benih lovebirds kaler yang baru dan sehat. Tak macam lovebirds yang aku tengok kat kedai burung yang  baru buka ari tue. kaler dia agak pudar. maybe sebab burung tue terlalu kerap kahwin dengan baka yang sama. Sumbang Mahram katakan. pepapun.. memang mengkagumkan la burung lovebirds dia. nie aku ada posting gambar burung lovebirds dia...






No comments:

Post a Comment